Tallinna Põhjatähe Põhikoolis keskendume lisaks ainealaste teadmiste ja oskuste õpetamisele ka valdkonnaülestele üldpädevustele ja tulevikupädevustele:






- Iseloomutunnused viitavad isikuomadustele, mis on vajalikud isikliku tõhususe saavutamiseks, sealhulgas sihikindlusele, visadusele, püsivusele, vastupidavusele, usaldusväärsusele ja aususele. Lisaks sellele on üheks tähtsaks iseloomutunnuseks hariduse kontekstis ka õppima õppimise oskus.
- Loovus väljendub ettevõtliku pilguga majanduslike ja sotsiaalsete võimaluste märkamises, õigete küsimuste esitamises uute ideede genereerimiseks ning liidriomaduste näitamises nende ideede elluviimisel.
- Suhtlus hõlmab kirjalikku ja suulist suhtlust, mis on kohandatud erinevatele sihtrühmadele ning võib toimuda füüsilises või digitaalses keskkonnas.
- Kriitiline mõtlemine viitab informatsiooni ja argumentide kriitilisele hindamisele, mustrite ja seoste nägemisele, tähendusliku teadmise loomisele ja selle rakendamisele päris maailmas.
- Koostöö tähendab võimet töötada meeskonnas, rakendades nii inimestevahelist suhtlust kui ka meeskonnatöö põhimõtteid, sealhulgas meeskonnadünaamika tõhusat juhtimist, sisuliste otsuste tegemist koos ning õppimist teistelt ja teiste õppimisse panustamist.
- Kodanikuks olemine hõlmab ülemaailmsete probleemide lahti mõtestamist, tuginedes sügavale arusaamisele erinevatest väärtustest ja siirale huvile teha koostööd erinevate osapooltega kestlike lahenduste tagamiseks.
Allikad: Fullan ja Scott, 2014; Fullan jt, 2017