Tulevikupädevused

Tallinna Põhjatähe Põhikoolis keskendume lisaks ainealaste teadmiste ja oskuste õpetamisele ka valdkonnaülestele üldpädevustele ja tulevikupädevustele:

  • Iseloomutunnused viitavad isikuomadustele, mis on vajalikud isikliku tõhususe saavutamiseks, sealhulgas sihikindlusele, visadusele, püsivusele, vastupidavusele, usaldusväärsusele ja aususele. Lisaks sellele on üheks tähtsaks iseloomutunnuseks hariduse kontekstis ka õppima õppimise oskus. 
  • Loovus väljendub ettevõtliku pilguga majanduslike ja sotsiaalsete võimaluste märkamises, õigete küsimuste esitamises uute ideede genereerimiseks ning liidriomaduste näitamises nende ideede elluviimisel. 
  • Suhtlus hõlmab kirjalikku ja suulist suhtlust, mis on kohandatud erinevatele sihtrühmadele ning võib toimuda füüsilises või digitaalses keskkonnas. 
  • Kriitiline mõtlemine viitab informatsiooni ja argumentide kriitilisele hindamisele, mustrite ja seoste nägemisele, tähendusliku teadmise loomisele ja selle rakendamisele päris maailmas. 
  • Koostöö tähendab võimet töötada meeskonnas, rakendades nii inimestevahelist suhtlust kui ka meeskonnatöö põhimõtteid, sealhulgas meeskonnadünaamika tõhusat juhtimist, sisuliste otsuste tegemist koos ning õppimist teistelt ja teiste õppimisse panustamist. 
  • Kodanikuks olemine hõlmab ülemaailmsete probleemide lahti mõtestamist, tuginedes sügavale arusaamisele erinevatest väärtustest ja siirale huvile teha koostööd erinevate osapooltega kestlike lahenduste tagamiseks.

Allikad: Fullan ja Scott, 2014; Fullan jt, 2017